onsdag 16 juli 2008

städtips

Nu har vi kalasat färdigt för idag och gud va skönt när folket åker hem ;) Jag har verkligen super ont i huvudet, jag som var så sugen på en öl... men men sånt är livet !

Jag måste dela med mig av mitt super braiga städtips, eller ja rättare sagt "ser ut som jag har städat" tips... :) ni vet när det ringer folk och frågar om dom kan komma förbi om 15 minuter.

1) spring in i tvättstugan och släng i en tvätt, häll i en extra skvätt sköljmedel. Låt dörren till tvättstugan stå lite öppen, så man känner den goda, rena lukten.

2) Plocka upp alla tidningar och godispapper som ligger och skräpar lite överallt. samma med tomburkar.

3) släng in disken i diskmaskinen. ( har man ingen diskmaskin så ligger man lite risigt till kan jag erkänna)

4) tänd ett doftljus, min favorit är yaanke candles clean cotton. Det luktar rent och gott.

5) spring in och ta en super snabb dusch.

6) passa på att torka ur handfat och toasittsen.

7) ligger det massa annan skit på golv, soffa och bord släng då in det i sovrummet och stäng dörren. Självklart är ALLA gäster portade från sovrummet, ingen får ju se hur det igentligen ser ut hemma :)

Och ja detta ska man hinna på 15 min... det brukar iaf jag göra ;)

Inga kommentarer: