onsdag 19 mars 2008

armhävningar

Jag har gjort ca 5 armhävningar idag... och 30 situps vad säger ni om det ?? he he inte helt illa pinkat ändå =)

Jag kan ärligt säga att jag började denna dagen med pizza från igår, hmm när jag tänker efter så åt jag det till lunch oxå... =( inte vidare hälsosamt, eller hur !? men jag ska snart gå och hämta barnen på dagis och då tänkte jag faktiskt gå förbi torget och handla lite frukt till i kväll. Vanligtvis brukar jag kolla på Greys anatomy med en bit choklad och cocacola, men inte idag... idag blir det fruktsallad och kanske lite nötter, för visst är det nyttigt med nötter ? Frågan är bara vad man ska dricka till ? Vatten är ju jätte äckligt och tråkigt, har ni några tips på nyttig och god dryck ? Brämhults juice är ju ganska god, men visst är det inte bra att få i sig FÖR mycket c-vitamin eller fruktsocker eller vad det nu är ? okej... kvällens stora fråga är, vad ska jag dricka ikväll ??

Hörs snart igen // Flodhästen

2 kommentarer:

Anonym sa...

C-vitamin är inte farligt att överdosera, det som händer är att du kissar ut överskottet. Däremot kan det bli lite för starkt för magen att äta för mycket citrusfrukter...

Gillar du inte mineralvatten heller? Finns ju med goda smaker. Jag älskar Loka päron, smakar nästan som päronsplit!!

flodhästen sa...

hmm.. jag har alltid trott att man ska hålla sig till 2 frukter om dagen, men det är ju bra, då är det bara att käka på.

Att jag inte tänkte på mineralvatten =O Det är ju gott... nu har jag köpt nån äcklig proviva Active.. haha. Ska nog gå och köpa en loka sen =) Tack för tipset..