onsdag 19 mars 2008

okej nu gäller det !

Jag antar att jag inte är ensam.... våren kommer smygandes, vilket såklart är jätte skönt. Vem älskar inte solens värmande strålar ? Men flodhästkänslan blir bara starkare, under alla vinterkläder döljer sig en kropp som man gärna inte vill känna sig vid ! Vad hände och när är min fråga... ?! Jag antar att det började redan för 5 årsen då jag var gravid med mitt första barn, den sommaren 2003 kunde jag ju skylla på just det, att jag nyligen fått barn. Sommaren efter det var det kallt och blåsigt, plus att jag jobbade hela sommaren så jag hade ändå inte tid att visa min sköna kropp. 2005 var... tja då var jag nog ganska okej ändå, den sommaren gifte vi oss och var utomlands så kroppen måste vart ganska välformad ! 2006 var jag gravid igen och jag har aldrig blivit mig lik efter den graviditeten... Nu var det ju dock 1.5 årsen och det är väl dags att jag börjar ta tag i det här... eller vad tycker ni ?

Jag har lite koll på hur man ska träna och vad man ska äta, men ändå lyfter jag aldrig på den där tunga rumpan !! Jag har ett gymkort som aldrig används..

Jag vet inte riktigt vad jag väger just nu och vill antagligen inte veta det heller, men gissar på att det ligger runt 80 kg =( sist jag vägde mig var det nog 76 och tyngre har jag garanterat blivit...
Mitt största mål med denna viktnedgång är igentligen inte just att gå ner i vikt, utan att bli stark och pigg !! Sen vill jag såklart inte väga 80 kg till mina 170 cm... och så skulle jag vilja komma i en klänning jag ska ha till ett bröllop i sommar =) klänningen passar igentligen, men magen putar ut sådär fint som om man vore gravid i 5:e månaden...

Som ni kanske har förstått så kommer ni få följa med på min vårresa mot en lättare sommar (hoppas vi) ! Och som ni oxå har förstått så behöver jag MYCKET pepping, tips och råd och gärna andras bloggar att läsa om både träning, hälsa, och om dem som är i samma sists som mig själv !

KRAM SÅ LÄNGE !!

Inga kommentarer: