tisdag 25 mars 2008

fy va dåligt det går...

åhhh panpizza, kebab och en massa cocacola har jag hällt i mig sen igår... va är det för fel på mig ? Skärpning !!
Idag har jag faktiskt varit ute på en jävulsk promenad... det är ca:2 kilometer till dagis och dom kilometrarna är helt okej att promenera, men INTE i snöstorm... ungarna skrek och skrek. Har nog inte varit så arg på länge, ja inte på barnen då utan på vädret. När vi väl kom fram till dagis var det stängt pga studiedag... blä, hur kan man missa det lixom ?? finns ju 500 lappar om att det är studiedag, men nej då, mamma Annelie missade den informationen... ! Så vi fick snällt traska hem igen, ännu mera gråt och tandagnissel... stackarna. Men sen kom vi hem och tog oss en god frukost och en varsin chokladboll... ni kan inte se vad det står va ?? Bra det är det som är meningen :)
När vi kom hem från jämtland stog där en låda från www.arstiderna.se, jag trodde den var avbeställd, men tydligen inte. Det är ju bra för där i ligger en massa nyttigheter, bla potatis och broccoli som jag tänkte göra soppa på idag... ska se om jag kan leta fram nåt gott och nyttigt recept på det !! För er som inte vet så är årstiderna en ekologisk låda, typ ekolådan som man premunerar på . Jätte smidigt, man får hem en massa goda grönsaker/rotfrukter varje vecka. Finns även frukt och fisklådor... kanoners.

ha det bra så länge och glöm inte att peppa mig och komma med bra mat och träningstips.

Inga kommentarer: