måndag 27 april 2009

första dagen på mitt nya liv ;)

japp då var det måndag, jag ska börja med den nya dieten. Slutade röka igår igen ;) Och har dessutom en vit månad vad gäller alkoholen ( iof så utesluter ju denna dieten socker helt och rökningen har jag ju oxå slutat med nu) så jag kan ju säga att jag är helt vit... =) Rökningen känns konstigt nog helt okej, tog sista igår vid 12.00 tiden. Har faktiskt en cigg kvar i paketet oxå, men den vill jag inte ha =)

Nu ska vi äta middag och det blir kyckling med stekta grönsaker för min del. Ungarna får kycklingsås med pasta och Christian dricker Allévo dricka... =) Ska bli intressant och se vilken metod som funkar bäst, GI eller pulver... ha ha tror redan jag vet svaret ;) Fast jag ska vara jätte stöttande för det behöver min kära make =)

Idag ska jag jobba natt och funderar på om och vad jag ska äta då ? Sen måste jag köpa lite fil att ha med mig, eftersom jag måste äta frukost där imorgon. Brukar inte göra det, för jag vill hem med snabba ryck, men i morgon blir det träning direkt efter jobbet och eftersom det tar en timma till träningen tror jag det är smart att käka frulle innan, annars blir det lite fel...

nä nu ska vi käka lite här hemma...

2 kommentarer:

Eva sa...

Hej Annelie!
Kul blog du har, fast jag undrar när den vita månaden börjar egentligen? ;-)
Inte i lördags i allafall va?
Vet inte om du minns mig, men vi träffades på spårvagnen på väg till Valand, det var jag som skulle till Excet (Eva heter jag), och du sa att du hade denna bloggen.
Egentligen tänkte jag skriva i gästboken, men det verkar inte finnas någon.
Kul kväll hade jag iaf, hoppas du hade det med? :-)
Vore kul att höra från dig om dina vidare äventyr, kram!

flodhästen sa...

ha ha ha.... herregud ja det låter bekant =) Nää den vita månaden började igår :)

Tänk att du kom ihåg och ändå gick in på min blogg, det var väldigt gulligt måste jag säga...
Antar att jag tjatade hål i skallen på dig ;)
hi hi // Kram