måndag 2 februari 2009

trött mamma söker lyxigt spa

Fyyy vilken hemsk natt vi har haft här hemma, den lilla rödhåriga grabben vill I N T E sova... näpp han skulle skrika hela natten, från 00.00 till 05.30 var det hysteriskt skrik... Både jag och Christian gick runt som tickande bomber och då o då fick vi för oss att kalla varandra för både det ena och andra... sånt som händer när man är super trött. Nästa gång det blir så här (förhoppningsvis kommer det aldrig hända ) så får vi dela upp det lite mer under natten, igår var vi båda uppe med honom, det är ju jätte svårt att sova eftersom man oroar sig... tillslut var jag så trött att jag bara satt å bölade... självklart försov vi oss den knappa timmen vi hade kvar att sova, men jag kom bara 15 min försent så det var helt okej, fast det är aldrig kul att försova sig. kände väldigt starkt inatt att jag absolut inte vill ha fler barn, fattar inte hur man orkar med spädbarnstiden, man får ju aldrig sova. Näpp ytterst tveksamt att familjen Jonsson utökas, inte hos denna delen av familjen iaf.

Vi, mannen och jag har bestämt att vi ska leva efter en viss budget nu ett tag, ska spara en stor slant till resa/huslån så vi har numera 1000 var att spendera på nöje... inte lätt. Jag har bara 500 kvar och det är typ 25 dagar kvar till nästa lön, pust !!
dessutom är det så mycket jag behöver nu, jag har kollat in ett par jättefina lårhöga stövlar på Nilsson och en super fin koftklänning på sisters...sååå fint.

iof så kommer det ett paket till mamma Annelie snart, hoppas på i morgon, med 2 par härliga heels från asos.com ! men dom värmer inte så mycket i denna hemska kylan...

Nästa år tänker inte jag vara hemma, jag ska rymma till varmare breddgrader... vem mår bra av detta klimat, finns det någon där ute tro ?

På torsdag ska jag gå på min första thaiboxningsträning med Mitzi, ska bli så jävla roligt och härligt med fysisk aktivitet... vi kommer bli grymma, helt säker...

Inga kommentarer: